Kuten monet mielenterveysongelmat, ahdistus nähdään usein tahdonvoimana. Ihmisiä, joilla on niitä, rohkaistaan voittamaan ne nyt ja muistamaan, että lääkkeet eivät paranna ongelmaa.
Vaikka näissä väitteissä on joitain totuuksia, mielisairaus ei johdu siitä, että potilas kieltäytyy yrittämästä. Joskus tarvitaan lääkitystä.
Vaikka lääke ei yksin pysty parantamaan fyysistä sairautta, sitä voidaan käyttää muiden sairauksien hoitoon. Vaikka päänsärkyä voidaan lievittää kipulääkkeillä, jos syynä on lihasjännitys, se parantaa kipua hoitamalla ahdistusta. Monet ihmiset uskovat, että kipulääkkeitä ei tulisi käyttää vain päänsärkyyn, vaan myös muiden oireiden vuoksi.
Ahdistuneisuutta tulee aina kohdella samalla tavalla. Joskus painetta ei voida hoitaa lääkkeillä.
Monet ihmiset pelkäävät, että ahdistuneisuuslääkkeet voivat aiheuttaa riippuvuutta. Mikä on oikea aika hoitaa ahdistusta?


Kun ahdistus uhkaa elämääsi, keskustele lääkärisi kanssa, jos pelkosi vaikeuttaa sängystä nousemista, työtä tai seurustelua.

Vaikka aktiivisuutesi on välttämätöntä, ja sinun tulee työntää itsesi mukavuusalueesi ulkopuolelle auttaaksesi sinua toipumaan, se ei ole testi tai palkinto tahdonvoimastasi. Mielenterveysongelmista kärsivien ihmisten ei tarvitse tuntea syyllisyyttä tai yrittää välttää huumeita. Joskus lääkkeet ovat yhtä tärkeitä kuin fyysisen kunnon kannalta. Niiden käyttäminen ei ole epäonnistumista tai laiskuutta.
Lääkkeet eivät paranna tilaa, mutta voivat auttaa lievittämään oireita. Lääkitys antaa ahdistuneelle henkilölle mahdollisuuden alkaa työstää tilannettaan. Vaikka et voi poistua kotoa ilman reseptiä, se on mahdollista. Se on parempi kuin jäädä kotiin.
Ahdistuneisuus voi olla monenlaista. Psykologisia oireita ovat ahdistuneisuus, pelko, levottomuus, keskittymisvaikeudet, paniikkikohtaukset ja yleistynyt ahdistus. Saatat myös kokea huimausta, vatsaoireita, huimausta, pahoinvointia, levottomuutta, vapinaa, huimausta, vatsakipuja, huimausta, vatsakipuja ja levottomuutta. Ahdistus voi ilmetä sekä henkisinä että fyysisinä oireina.
Monet ihmiset hyötyvät säännöllisestä elämäntavasta, voimakkaasta liikunnasta, terveellisistä ruokailutottumuksista sekä alkoholin ja kofeiinin pidättymisestä. Monet terapiat auttavat.
Oireistasi riippumatta, älä epäröi hakeutua hoitoon. Ahdistuneisuuteen ja muihin mielenterveyshäiriöihin on olemassa hoitoja.
Kärsitkö ahdistuksesta? Onko sinulla lääkitys? Pystytkö harjoittelemaan tai syömään oikein? Kommentoi alle!